mariajr

2011-09-10
15:59:26

Dagarna går...


Idag har köpt plantjord och blommor. 1:a gången iår. Normal så gör man det väl på våren men jag är ju lite tvärtemot så ...tyckte det blev fint.

Igår var vi till Juoksengi, Svanstein och Övertorneå. Vi sa Hejdå åt faster Elna. Vi kommer att sakna henne men hon har det nog bra där hon är nu.

Farmor och farfar (svärmor och svärfar) är på besök. Mysigt och det blir inte så ofta. Härligt att vi fått så fint höstväder i helgen.

Igårmorse före vi körde till Övertorneå var jag på min första körlektion. Målet i höst är att få bli godkänd för att vara med på Risk2 utbildningen, den sista för i år är 22 spetember. Jag måste ha gått den för att få göra teoriprovet. Det hade ju varit skönt att "bara" ha körningen kvar till nästa sommar. Teorin kan man ju göra när man vill under vinter tänkte jag.

Eftersom min höft inte är vad man skulle önska och det har blivit en konst att komma av mc´n så valde jag att låta HD´n stanna hemma och Lars fick väcka liv i Suzukin. HD´n är 90kg tyngre och jag når inte lika bra ner på den så.....ett klokt val.
I torsdags fick jag även min andra kortisonspruta så den kanske hjälpte lite.

På fredagmorgon, 06.30 körde vi mc till stan. Jag måste nog erkänna att jag var rätt orolig att ha en trafikskolelärare bakom mig som hade koll på minsta grej. Man vet ju inte helt säkert om man kan det där nå-mer. Först körde vi omkring närområdet vid trafikskolan. Han ville naturligtvis kolla hur jag hanterade mc´n och om han tordes ta ut mig i den "riktiga" trafiken.
Det gick tydligen vägen och vi körde ut på övningsbanad vid F21. Där krypkörde vi och bromsade hela resten av tiden. Om jag är försiktig annars i min körning så är jag tydligen INTE det när det gäller bromsningen. Alldeles för aggresiv och lyckades låsa, förutom bakhjulet, även framhjulet. Gulp.... inte kul. Har ju hört att om man gör det så lägger man omkull cykeln omedelbart. Det gjorde jag nu inte men fattar vad dom menar. Ska INTE göra om det.

Hur som helst så sa han att jag kunde anmäla mig till Risk2 direkt när jag kom hem...HURRA (tror jag)!

Trots att jag fått godkännt att göra Risk2 så kommer jag att köra lektionerna jag bokat med körskolan ändå. Även om älsklingen är den bästa körläraren jag kan ha så känns det bra att köra lite med någon som har vana av nybörjare och kanske kan ge bra tips och framförallt ser vad man måste öva på mer.

Sorry honey ;)



Kolla...äntligen har vårt hus fått lite siffror.

(Ja vet, skruvskallarna ska bli svarta)

Ikväll ska vi grilla entrecote/ Kramis
Kommentar:
2011-09-10 @ 16:24:33
#1: Malin

Vad fint du gjort med dina höstarrangemang, riktigt skarpt o fint foto oxå! Vad är risk 2 ett teoretiskt eller praktiskt prov?



Hälsa svärföräldrarna o ha en fortsatt mysig helg trots sorgen över faster.



Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: