mariajr

2011-06-23
08:18:52

Midsommar!

Med eller utan regn så blir det midsommar. För mig är det kanske inte det viktigaste vad det är för väder. Jag blir i och för sig påverkad att ALLAS (istort sett) väderstress.
Visst är det underbart med soligt, varmt och myggfritt (om så vore fallet) men ...
man kan ju inte deppa ihop för att vädergudarna väljer något annat.
Vi är ju förskonade från jordbävningar, orkaner och annat som faktiskt ÄR katastrof.

Här i veckan satt gubben och jag på restaurang i måndags när det öste utanför. Hur mysigt som helst...

På Tisdagkväll hade vi besök av mor och far, ösregn hela dagen. Värmeljusen brann och vi myste inomhus. Det hade nog inte varit lika trevligt om det varit supervarmt och man knappt hade kunnat hitta en sval plats i huset för att sova.

Än så länge måste jag säga att jag inte varit nämnvärt less på vädret. Det är klart att jag också vill ha en lite dos av "sommarsolen" men jag vägrar förstöra de dagar som faktiskt kan vara helt underbara trots ösregn.

Det som däremot gör mig stressad är att ha massor på jobbet (speciellt så här inför semestern) och inte kunna jobba på för att jag måste vänta på andra. Att inte riktigt veta hur mycket jobb man har utan måste lita på att andra har koll (vilket dom inte alltid har). Jag vill ju göra bra ifrån mig.

Njut av midsommaren oavsett väder...lova att åtminstone försöka /Kram


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: