mariajr

2011-02-20
16:32:51

Blida!

Kanske inte vad man en "vanlig" vinter kallar blida...men har man haft -30 under en längr tid så ÄR -16 -20 blida och ett "måste vara ute väder".

Det blev dock inte häst idag, han får vänta ett tag till. Det blev en skoter tur. Jag var nog den enda som inte frös. Erkänner det inte iaf. På hemvägen så knäpte jag på handtagsvärmarna på skoter då fingrarna började sticka fööör mycket. Har fått höra årets första "Det är inte skoterns fel...det är den som sitter bakom styrets fel". Givetvis så är jag super ringrostig och lyckades välta skotern med Klas och mig på på grannens gård. Men en stark granne är bra att ha då han hjälpte mig på rätt köl igen... sen dröjde det inte länge förrän jag lyckades göra samma sak IGEN....så så pass nära så samma granne såg =(.....
En annan hjälpsam granne på skidor kom förbi och frågade om hon skulle hämta hjälp..."ALDRIG I LIVET" sa jag.

Hon fick leka vikt på ena sidan, Klas putta på bak och jag körde upp =) Lätt som en plätt.

När jag glatt vinkat tack för hjälpen och slutat flina så höll hjärtat på hoppa ur bröstet och pulsen hetta duga.....men när det var över så var jag riktigt stålt och Klas tordes sitta på bak igen. Jag är så duktig!


Grilla gjorde vi hos "Micke på kullen". Värma oss fick vi också göra.

Ved har vi fått hämta så vi ska nog klara några kalla dagar till. Kanintjejen lever och ser ut att må bra. Fatta att snart är det vår. Solen gör sitt redan och det ser helt underbart ut.

Kram!

Kommentar:
2011-02-20 @ 21:53:58
#1: Malin

Låter som en härlig söndag, fast det får gärna bli ännu lite mildare tycker jag.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: