mariajr

2011-12-30
14:27:54

Städa!!!

Jag verkligen hatar att städa. Å´det verkar bara blir värre med åren. Kommer ihåg för länge sen när det kändes helt underbart när man nästan städat lägenheten färdigt och la tillbaka mattorna och duschade blommorna. Varför kan det inte vara så mer.

Igårkväll började jag ladda och peppa mig för att idag när jag klev upp, genast skulle fixa bort den rena tvätten i tvättstugan.

Slänga ut alla mattor ... ja ni vet! Allt det där som ska komma så naturligt! Men jag får inget gjort! Hittar på ALLT möjligt annat. Äter chips, blädrar i kataloger, ser på tv, läser böcker. Lagar lunch...sitter här!

Nu hör jag dammsugaren....Isak fixar sitt rum =)
Klas har lärt sig bädda (som jag vill)



Klockan är snart halv tre och jag har bara gjort hälften i tvättstugan. Undrar om det är roligare efter några glas vin?
Å´vad jag önskar att jag tyckte det var roligt att städa! =(
Kommentar:
2011-12-30 @ 15:01:20
#1: Malin

Nää roligt är det inte förrän det är klart när man sjunker ned i soffan och känner sig så nöjd med sig själv.



Testa musik på hög volym, ETT glas vin, dansa med moppen och sjung med i favoritmusiken.



Utan mina foton skulle jag inte minnas ett skit - apropå nyårskrönikan.



Kram ♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: