mariajr

2011-04-11
22:14:40

Bra och dåligt!

Träningsvärk i benen denna måndag med....samma som förra måndagen. En långpromenad och en rejäl ridtur, mer tål man inte.

Hade väldigt roligt i lördags hos grannen. Skoterslalom ordnas varje påsk. En lite bana som ska köras på tid av ung som gammal. En gammal skoter "ELAN" är redskapet. Detta år så törs man inte vänta till påsk för då finns nog ingen snö kvar så det ordnades i helgen istället. Skoter slalom och grillning i ringen. Önskar jag hade tagit med kameran men ni får låta fantasin jobba istället.



Igår hade jag för första gången sen vi flyttat till Råneå ridsällskap vid en uteritt. Mycket mycket trevligt. En tjej i byn där Ymir står hade sin syster och de hade redan hunnit med en tur in till Råneå. Men dom tyckte att dom gärna följde med mig också på en tur. Skoj för mig och jag hoppas det blir fler tillfällen.

Idag har jag varit till min "mag-doktor" igen på en som där fin fin kamera på slang undersökning. Det gick bra MEN... efteråt när vi talades vid så började han med att säga "Man kan ju inte säga att det ser bra ut". Suck. Han tyckte inte min tarm var mycket bättre än före jag påbörjade min långa kortisonkur. Så jag får en remiss på en "dunderkur". Ska tydligen få den via dropp. Enkelt och kanske bara vid ett tillfälle. Så vi håller tummarna för att det blir bra sen. Är rätt så less på det här, och orkeslös. Ska inte klaga...det går ju faktiskt ganska bra iaf.

Nu har jag bakat en riktig "barn-tårta" med Non Stop på. Så kan vi fira vår lilla jubilar imorgon.

Kram/M
Kommentarer:
2011-04-12 @ 08:12:05
#1: Malin

Ja det är synd att påsken är så sen i år.

Men ännu mer synd att inte magen har svarat på medicineringen, hoppas den läker bra av dunderkuren.



Så det är idag Lars riktiga födelsedag är? Gratta gärna fr oss, sen får vi gratta honom live på lördag? Vilken tid ska vi komma?



Arvid är krasslig igen, han har haft mycket problem m andning o hosta i många veckor nu. Kanske borde vi låta läkaren titta på honom snart.



Kram

2011-04-19 @ 19:36:21
#2: Malin

Kikar in för att önska dig o din familj en GLAD o SKÖN PÅSK!



PS Tack även för senast DS



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: