mariajr

2011-04-05
07:57:44

Aprilvädret!

Helgen som passerat har varit den första tror jag som gett en lite färg på kinderna. Helt underbart väder på söndag och mycket utevistelse.
På lördag fick man känna första "aprilvädert", spöregn.

Igår måndag så snöade det riktiga "lapphandskar". Regn på dagen och jättestora snöflingor på eftermiddagen.
Det känns som om det inte kan finnas någon snö kvar till påsk. Inte skoterföre iaf.
Det lider inte jag så mycket för. Räcker för mig om vädret tillåter mysiga promenader och ridturer och en å annan grillad matbit. (Glad gubbe och glad barn står också på önskelistan).

Ett problem som dyker upp nu är detta cykeldilemma.

Hur gör man? Grannpojken cyklar till skolan och vi säger att våra grabbar inte får än. Det är föööör halt. Så imorse har tydligen storbror promenerat och lillebror tagit cykeln tillsamman med sin klasskamrat. Förstår honom också MEN ...

Vi som kör bil och är ute och promenerar VET att det är förädiskt halt bitvis.

Det vad enkelt om alla tänkte likadant. Eller är vi för oroliga? Ska vi låte barnen bestämma det själva och blir det benbrott så blir det. Går ju oftast att laga. Om dom nu inte hanmar under en bil....fy! Nu blev jag orolig.

Hur gör ni?
/Maria
Kommentar:
2011-04-05 @ 15:41:05
#1: Malin

Jag har inte låtit mina barn cykla än, fast ALLA deras kompisar gör det..



E vägrar ju dessutom ha hjälm, o i halkan som var i morse ...näää inte alls. Men det är tufft, på em fungerar det ju faktiskt bra att cykla.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: