mariajr

2010-10-16
08:53:52

Vilken härlig morgon!

Gubben står och sätter på arbetskläderna och grabbsen sitter framför tv´n (som vanligt). Vi har ätit frukost och diskmaskinen och tvättmaskinen brummar mysigt. När man hör dom får man ofta en bra känsla...som om "jag där blir det iaf rent".
Grabbarna kommer nog inte att få sitta så länge framför tven har jag på känn. Deras pappa har nog behov av lite hjälp där ute och kommer nog att kalla på dom snart.


Bilden är från förra helgen när det inte låg snö på backen. Kanske ska jag ta en lite bild under dagen.

Själv hade jag en bra western kurs igår igen med Lasse. Ymir var sååå svettig. Det löddrade under tränset. Inte bara för att jag ridit honom helt slut utan även för att vi har otroligt varmt i ridhuset. Många rider i bara t-shirt. Då kan ni ju tänka er hur varmt det blir för en fullt påpälsad häst. Vi har klippt Ymir fram på bingan för att underlätta för honom. Han har redan lagt ordentligt med päls så bara att vara i stallet för honom är en pärs. Men eftersom vi inte kommer att sätta täcke på honom ( jag givetvis om det behövs och man te.x ridit honom och han ska ut i hagen igen), inte under vanliga omständigheter iaf så vill man ju klippa RÄTT. Letade på internet (där hittar man mycket). Hittade info om hur man ska klippa inslandshästar så man slipper täcka dom =)



Nä nu ska renbäddas och torkas lite.

/Kramis
Kommentar:
2010-10-16 @ 12:30:34
#1: Malin

Ja visst är det en härlig solig lördag idag!

Här vankas kalas snart.



Va långt Lars har hunnit m bygget.



Det kanske är lite extra jobbigt f Ymir som varit van att vara ute så mycket?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: