mariajr

2010-10-17
19:09:11

Insikt!

Söndag redan.
Känner mig lite ...vet inte riktigt men nere.

Idag har vi varit lite "on the edge" här hemma, iaf Lars och jag. Vet inte direkt varför heller. Nu på kvällen tog vi en prommis till stallet tillsammans. Skulle ta in Ymir. Har gjort iordning allt annat så det vara bara att ta in honom. När vi kom dit så var det redan gjort. Men vi fick frisk luft och en skönt känsla att gå brevid varandra i lugn och ro.

Kanske har jag lite resfeber. Likt allt annat just nu med mig så har jag blivit orolig att flyga tydligen. Är det inte pigga hästar, tandläkarn  så är tydligen flygning jag ska rikta in min rädsla på denna vecka. Vart har coola Maria tagit vägen???? Nervrak...

Sen är det en sak till jag inte riktigt kan släppa aget om. Min allergi. Hade hoppats att det bara var en vanlig sämre period. Det har gått sååå himla bra med allergin. Var ju lite orolig när vi skulle ha häst tillsammmans med så många andra och att man är tvungen att vara inne i stallet så mycket. I Juoksengi har det inte riktigt varit så när vi haft hästarna på lösdrift. De få gånger dom stod inne och man måste mocka så har ju LArs fickat nästan 90% av de gångerna. Det är ju inte möjligt nu här i Råneå. Även om han faktiskt hjälpt mig en hel del på den fronten.
Nu denna vecka har jag visat tydligare allergi i from av täpt nästa och tungt att andas. Idag är inte undantaget. Skit också. Hoppas att det ger sig och bara har varit en lite svacka. För nu börjar vintern snart och en sämre allergi tid pga mer stalltid i mer instängt stall= mer häst!

Nåja...vi får se. Nu bastu / M

Kommentar:
2010-10-17 @ 22:23:48
#1: Malin

Jag skall oxå iväg i veckan 3 dgrs plåga i Solna...usch avskyr tjänsteresor. Jag kommer att sitta som ett fån o inte fatta ett skit. :(



Jag har oxå blivit väldigt orolig av mig, för en massa...och egentligen så är det helt onödigt att oroa sig, inget blir ju bättre av det, jag vet.



Jobbigt att du känner mer av allergin..det kan bli tufft i vinter. Du kan inte anlita ngn ung duktig tjej som får rida ibland mot stalltjänst?



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: