mariajr

2010-05-31
15:20:21

Huset!

NU har vi fått tillgång till nya huset i Kängsön. I fredags var grabbarna och besökte skolan. Dom skulle vara där redan 08.15 så vi tog husvagnen och körde ner redan på torsdagkväll. Tok-mysigt att sova i husvagnen.
Mycket blev fixat. Skolan med grabbarna, sen beställa tapeter och ett ärende till syrran inne i stan.

Vi planerade gå ut på restaurang i Råneå för fredagsmiddag men blev lite snål. Det börjar kännas att man inte fått lön efter februarilönen. Sen att man beställer och planerar till huset kanske ger en känsla av slöseri. Grabbarna fick grillat och vi åt det beprövade alternativet till "finmat". Det dög jätte fint.

  

Vi drog in på lite tapetsering också. När vi väl fick inspektera med de ögonen så hade säljarna målat med treblig färg och gjort det slätt och bra så vårt sovrum, köket och kontoret får vara som de är.

Ena av grabbarnas rum målade vi om. Det blev jättefint. Dit har vi även bestället en "stadsbild" över Manhattans skyskrapor.
Det andra rummet var GULT. Så det nästan stack i ögonen. Men det ville K ha kvar. Så dit beställdes också en stor bild, NY och en Yellow Cab. Spännande att se hur det blir. Förhoppningen är väl att det ska lugna det gula så man kan gå in dit utan att riskera yrsel.

 

Det känns som en fin fin början på sommaren. Få planera och göra klart i lugn och ro. Nja...det var väl att ta i...men det känns som om det är lugnare och lättare under sommaren.

Idag kör jag mot Luleå för att installera mig hos väninnan och henne familj. Ska bo där tills vi flyttat in i Råneå. Hoppas jag kommit ihåg allt jag behöver. Hästkläder eftersom vi ska försöka klämma in ridning under veckorna jag bor där.

Nä nu måste jag snart sticka// Kramis

Kommentarer:
2010-05-31 @ 18:12:37
#1: Malin

Vad trevligt att ni får börja pyssla om erat nya hus under lite lugnare omständighter, med tanke på era två senaste flyttar!



Kul att vi skall få umgås ordentligt ett tag framöver!

2010-05-31 @ 18:14:34
#2: Malin igen

Föresten, jag tror killarnas rum kommer att bli superläckra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: