mariajr

2010-07-04
13:12:59

Sommar!

Tänk att det redan blivit sommar.
Sitter i köket medans L fixar och donar där ute.
Diskmaskinen och tvättmaskinen jobbar för fullt och tvättisen ska nog få göra det hela dagen.

Grabbarna är nere hos farmor och farfar och blir bortskämde. Lite hemlänktan hade dom när jag pratade med dom igår morse. Eller så kanske  dom sa så för att jag skulle bli glad...

Dom hade iaf fått en riktigt häftig dag igår med farbror U. Gocart, Lazerdoom och minigolf. Fatta vilken dag! K hade varit lite orolig först och tvekade om det överhuvudtaget var någonting för honom, vilket jag vet att han skulle älska om han bara vågade testa. Klart att han gjorde...."Morsan det var skitlätt!". Önskar jag hade lite bilder på det.

Midsommar firades här hos oss.
Efter jobbet kom älsklingen och hämtade mig från jobbet. Tog en timme komp för att hinna med lite midsommarmatsinköp. Sen övertygade min man mig om att hand INTE skulle åka hem utan en ny spis. Vi kunde absolut inte laga midsommarmaten i en spis med bara en ugn och där symbolerna på ugnsknappen var bortnötta. Oxfilé skulle helt säkert bli förstörd. =( Å´det ville ju inte jag heller....tvi vale för en saboterad oxfilé. Sagt och gjort så skulle en sådan införskaffas. Vi var in på flera ställen men ingen hade hemma en spis med två ugnar. Var nära att ge upp...men hittade en enda på Lakkapää. En svart spis som stod i utställningen. Så nu har vi en svart en mitt i ett vitt kök. Ganska snyggt faktiskt, den syns ju iaf. Gubben är ju nöjd och kommer säkert att älska matlagning ännumer......eller hur!

Syrran med familj kom redan på sent på torsdagkväll.

Midsommarafton började med att diskmaskinen som Lars lagat sattes på plats. Startades och LÄKTE SOM ETT SÅLL!!! Inga problem säger L och svågern, vi hinner sticka och köpa en ny. Panik över all investering som tidigare gjorts fick mig att slänga mig på blockets sida för att hitta en billig begagnad före grabbarna for iväg. HITTDE....huga..va skönt. Den hämtades och har funkat hittills.

God mat, gott sällskap och många aktiviteter. En och annan snaps slank nog också ner.



  



Vi hade en härlig midsommar!
Att vädret som varit ganska kasst tog sitt förnuft till fånga och vad bra under midsommaren var ju inte helt fel.

Nu har gubben börjat röjja i diken och kring buskar....jag ska hoppa i duschen och sen kanske få med älsklingen på en efterlänktad bio. Eclips!

Vi har sorterat gardinstänger på morgonen för att se om vi måste köpa några. ABSOLUT INTE.....vi har hur många som helst. Kanskei nte de snyggaste men de duger gott. Fästen är allt som behövs.

Måste sätta in lite bilder på hur fina våra nya tapeter blev.
Kolla in!





Nää nu måste jag kila. Ska försöka vara lite mer aktiv med bloggen framöver.
Kram på er alla....

Lämna gärna en kommentar...alltid roligt att se vilka som besöker.....

/M



Kommentar:
2010-07-04 @ 18:45:15
#1: Malin

Tack än en gång för midsommarfesten, roligt att se lite foton, då jag själv hade oladdat batteri.



Jag älskar era nya tapeter o är jättesugen på göra ngt här hemma nu.. har i alla fall fått upp sommargardiner i hela huset nu.



Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: