mariajr

2010-07-20
16:27:32

Funderar lite...

Härligt att vara "hemma". Det känns faktiskt som det. Alla bitar är inte på plats men det skulle man kanske inte kunna vänta sig heller redan.

Tiden går bara så otroligt fort. Detta är andra och sista veckan som L och jag är lediga. Vi har redan insett att vi inte på långa vägar kommer att hinna med det vi hade velat.
Flerar dagar skulle behövas här vid huset bara. Lite grävning, uppackning, städning för att nämna några.

Imorgon har vi kalas i Övertorneå och det kan vi inte missa. Tyvärr har vi inte ro att stanna över natten är jag rädd. Men vi får se.

Ymir skulle vi borda hämta till Sylvia för mina lektioner där. Det hade ju varit trevligt att hinna ha honom hemma några dagar under ledigheten...men den tanken har jag förstått att vi får lämna. Inga andra hästar finns i stallet här i byn och jag är rädd att det skulle vara fööör stressigt att lämna honom ensam där utan övervakning dessutom när jag sedan börjar jobba.

Men hur som helst så känns mycket bra. Var nyss ut och hängde tvätt...så skönt och mysigt. Var har man varit så länge? Ja det kan man nästan fråga. Det är nu man liksom börjar vända tillbaka till sitt vanliga jag. Känns som om man varit borta i flera år.

Vi kommer förhoppningsvis att trivas bra här, det känns som så nu. Vi är omgivna av vänner som man inte behöver underhålla för att dom ska stanna. Saknar några från jgi också men vi har ju inte flyttat så långt så finns önskan så kommer det också bara blir bättre tror jag. Hoppas jag! Hoppas några saknar mig också....lite iaf.

    

Kram på er// Maria


Kommentarer:
2010-07-20 @ 22:46:05
#1: Malin

Gokväll på dig, jag tycker det är lyxigt att vi har er så nära nu! Lyxigt att slinka in på en kaffe som igår.



Jag trodde jag skulle få se ngt fint collage idag!!



2010-07-27 @ 09:40:11
#2: Malin

Tjingeling! Så du har börjat jobba nu, stackare. Jag börjar på måndag.



Tänkte jag skulle slippa berätta om hur jag stukade tån, det är så fånigt. Det hände i ösregnet utanför IKEA i söndags, vi skulle hämta korgarna till garderobsinredn som vi inte fick med i första vändan.

Som sagt det ösregnade o jag skulle byta skor fr sandaler till gympadoijor, snabbt skulle det gå, jag missade när jag snabbt skulle köra ner foten i skon o körde ner tåna som vek sig dubbelt.. det är ont fortfarande men värsta smärtan har lagt sig, tack o lov, först var jag säker på att tre tår gått av..



Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: