mariajr

2010-01-19
17:58:00

Rensning!

Jag håller på att bli galen, Lars blir galen och syrran blir galen....jag ger upp.
Nu är det ju så att vi säljer affären. Fr.o.m 1 mars är det andra som styr och ställer i "min" butik. Ok, det kan jag leva med....tror jag.
Vi har letat hus att hyra. Senast sista februari så ska va vara ute från fastigheten. Hade varit en baggis om vi bara varit famljen....men lägger man till några hästar, skotrar, fyrhjulingar mm mm så stöter man genast på svårigheter. Nu har vi i alla fall bestämt oss och hyr ett hus i Soukolojoki. Huset helt ok och där får vi även låna plats för att kunna ställa in div.prylar. Jätte bra.

Det här med att bli galen då....jag förstår inte varför jag är så chockad över hur mycket prylar vi egentligen har och att jag (vi) inte rensat tidigare. Slå vad om att jag skulle bli en lyckligare människa utan allt skräp.

Syrran håller på att stressa upp sig för att hon påstår att jag inte tar det på allvar. Hon tror att jag kommer att börja packa sista vecka och stå där mellan kartongerna och böla. Jag är rätt säker på att så inte blir fallet (kan ju inte lova). Jag vill bara rensa först. Ordna och slänga först så jag inte tar med mig onödigt skräp en flyttning till.
I helgen kommer vi säger hon! Då kommer vi....å´DÅ ska det slängas. HJÄLP!!!

Lars blir galen på att jag sparar fööör mycket (ska han säga). Enligt han är det mesta föör mycket om man inte kan kalla det för verktyg. För börjar man påstå att det måste gå att slänga lite av han verktyg...puh.....(inte att rekomendera)! Det måste man väl fatta att det är värde i det! Vad kostar inte det OM man måste köpa nytt!!!!

Hur som helst så har jag slängt allt vad gamla grattiskort heter och hårsnoddar och mycket annat små skit man sparat på. Men jag har också upptäckt att det måste dröja länge innan jag kan behöva trosor och strumpbyxor (har ju inte kollat om jag kommer i dom då förståss). Jag har tömt pärmar. Inte mycket papper tidigare än 2004 kan finnas anledning att spara.

Kanske jag kan hinna med ett skåp ikväll också.

Sätter in en bild som ger mig lite ork!

Hemma efter en ridtur sön 17jan 2010.
Kram på er!


Kommentar:
2010-01-19 @ 20:35:19
#1: Malin

Fin bild på dig o Aristion! :)



Försök nu att göra ert bästa med rensningen, tänk på att har du inte använt saken på två år så behöver du den knappast. Så tänker jag o hittills kan jag inte komma på att jag saknat ngt jag slängt, gett bort el sålt.



Tänk oxå på att ni kanske snart flyttar igen och hur kul är det att flytta runt en massa grejer?!



Jag förstår att det inte är så lätt att prioritera o att man vill rädda sina egna bra att ha prylar. Men nu har ni chansen, det är befriande att göra sig av med grejer, ha en mindre att hålla ordning på.



Kram!!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: