mariajr

2010-01-02
09:27:47

Det nya året!

Lördagmorgon (-23gr) och gubben och jag är i butiken och hoppas på bra kundinströmmning. Grabbarna sover än och det känns ganska härligt. Under detta jullov har mina båda grabbar börjat sova länge på mornarna. Självklart för att man är uppe så sen på kvällarna men ändå. Tidigare har det liksom inte spelat någon roll när en av dom lagt sig han har varit uppe för 07.00 i alla fall.
Kan det betyda att vi kommer att få svårare under det nya året att få upp dom på morgonen?? Hmm...

Nyårslöften? Nä inga som vanligt. Rädd föra tt jag inte klara av att hålla dom. Men OM jag skulle ge några så skulle dom kanske vara av detta slag (likt många andras).

Bli en bättre människa, då menar jag bättre och tåligare mamma. Som faksiskt minst fyra gånger under året ska ha nybakta bullar när grabbarna kommer hem från skolan.
En bättre och sexigare fru. Ca 6 kilo lättare och givetvis lite muskulösare. Vara noga med att "fixa till" mig och ha städat och fint hemma. Göra en god middag varja helg som ska vara färdig när älsklingen jobbat på ute.

Ringa svärmor och svärfar oftare, och varför inte svägerskan (-orna). Hinna bjuda till alla människor som ställer upp för oss. Vänner och familj. Vi har sååå många som betyder så mycket och ställer upp för oss ivått och tort. Jag känner inte att jag hinner visa att jag ser det och uppskattar det och att det i slutändan betyder allt.

Spara pengar! Se till att jag verkligen lägger undan och INTE rör dom sen. En budget för en eventuellt kommande semester skulle inte vara helt fel.

Ta mig i kragen och göra min underbara häst till det han är värd. Motion och träning. Slänga mina rädslor och annat åt h-vete.

Sen vill jag lova att inte ta åt mig att elakheter. Människor menar inte alltid som det låter. Det tar så enormt med energi och gör ingen nytta. Att verkligen se det som är bra och se möjligheterna som jag varit så bra på tidigare, det vill jag att det komemr tillbaka.

...........ni ser ju. Ingen nyårslöften än. Kanske nästa går.

Nu börjar det komma lite kunder.

Dessa fina hittade jag i syrrans gran.

/Maria

Kommentar:
2010-01-02 @ 11:07:34
#1: Malin

Oj många kloka tankar o goda intentioner för det nya året. Faran är att det blir så många att man mår dåligt av stressen istället när man inte lyckas uppfylla dem. Därför vågar jag inte heller mig på några nyårslöften. Däremot så gillar jag raden med: se det som är bra och se möjligheter!!!

Jättefin bild av änglarna i granen, jag gillar såna bilder när bakgrunden blir suddig och det man har i fokus blir skarp.



Kram o god fortsättning!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: