mariajr

2010-04-07
11:17:20

Påsken snart över!

Sitter här i köket och fördriver tiden! Borde ha gjort det och det men inte kommit igång än. Lillgrabben har nyss klivit upp. Han var nog riktigt trött igår. Var på väg för att kolla om att var som det skulle eftersom han sovit så länge. Men det ser det ut att vara.

Har många grubblerier i huvudet och som vanligt så får det mig lite handlingsförlamad.
Grubblar på om man verkligen inte kunde ha gjort på ett annat sätt. HUR? Framförallt...HUR vet man när det är rätt.
Tror att många som jag som kommit över 40strecket ändå har svårt att följa med åldern i huvudet. Man känner sig inte såååå gammal som 40 år. Fatta 40 år. Men när man läser ungdomars bloggar (som jag gjort i morse) så blir man ju rädd över hur mycket erfarenhet man har, och hur ska man få dom att fatta att livet på inget sätt måste vara så jobbigt för dom ÄN iaf.
Månne om föräldrarna till de barn som skriver att dom inte vill leva och att allt bara är skit vet om vad deras barn skriver?
Mycket är säkert ett sätt att få utlopp för känslor. Lite som man själv skriver ibland. Allt är ju inte fullaste allvar. Man bearbetar ju genom att skriva. Tror jag förstår allt det där men det är läskig och uppvaknande läsning.

Alldeles nyss i mitt skrivande kom en kille och hämtade "Stjärna". En av våra kaniner. Jag var faktiskt tvungen att fråga om han ägde en orm. Gjorde han det så fick man säkert inget ärligt svar men då har man ju frågat iaf. Han såg mycket trovärdig ut när han sa att han inte gjorde det och att det var till barnen. Stjärna blir "finne" och kommer nog att få ett bra kaninliv.



Nä....här måste göras nått.

kram!
Kommentarer:
2010-04-07 @ 12:40:59
#1: Malin

Hej vännen! Inte grubbla på det som varit, bara tänka på VAD DU VILL här och nu o framöver, många år kvar att förverkliga sina drömmar o lära sig att vara lycklig! Hmm fast det här med ålder, min är nog högre än min mognadsgrad i alla fall! ;-)

Tragiskt det här med alla olyckliga ungdomar, lova att du hör av dig om mina barn är så olyckliga där ute på nätet utan att jag upptäckt det.



Jasså lilla stjärna blir finne, ja du ser man vet aldrig vad morgondagen för med sig!



Kramar fr mig



2010-04-07 @ 13:54:04
#2: Maria

Malin: Puss på dig!

2010-04-08 @ 08:00:59
#3: C

Maria,



Malin har rätt. Det som har varit, har varit. Ta TID till att koncentrera dig på vad DU vill göra framöver - inte de närmsta 2 månaderna, men kanske de närmsta 2-3 åren åtminstone. Som jag ser det så är vi BARA 40 år. Med lite tur och god hälsa så kan vi vara mycket aktiva i ytterligare 30-35 år, kanske t.o.m mer. Det är väl ganska länge???? Och nog finns det tid för att vara lite barnslig ibland???? (Existentiella grubblerier, visst är det bra ibland??)



Så, när ska jag komma o hälsa på?????



C



2010-04-08 @ 12:47:46
#4: Maria

Carina: Du är välkommen genast.

M o C: Var inte oroliga...grubblar inte på det som varit. Berättar en annan gång.....

2010-05-02 @ 21:06:26
#5: Sonja

Oj, så söt liten Stjärna!

Ser precis ut som min "Kalle" jag hade i tonåren!



Ungdomar, jag tror faktiskt att dagens ungdomar har det mycket jobbigare än vad vi hade. Vi fick i alla fall vara barn mycket längre än de får idag.

Man hoppas verkligen att ens egna barn inte mår så dåligt eller att man märker det tidigt och kan hjälpa och stötta dem. Det är sånt man grubblar på och det hör nog vuxenlivet till även om känner sig som 25 fortfarande.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: