mariajr

2010-04-25
21:16:55

Fy på mamma!

Fy på dig mamma skriker min yngsta son. Var är mina byxor du skulle ha tagit fram?! Jag fattar ingenting.....som vanligt.
Tar fram imorgonbitti om jag itne gör det ikväll.

Sitter här en söndagkväll med ett vinglas vid sidan. Min älskling öppnade en vinflaska till middag. Fy vad gott.

Tänkte att jag skulle skriva en massa om vad jag gjort i helgen...men stopp. Vad har jag gjort egentligen. Antingen har jag dåligt minne eller så....nä nu kommer det tillbaka. Igår var vi och kikade på hus i Råneå. Min pappa med som besikningsman. Det är superpraktiskt att ha en sån nära till hands.

Vi besiktnade ett hus som vi är intresserad av. Det är inte ute hos mäklare än och vi hade hoppasts på att det inte skulle ut dit heller. Säljaren sipper betala en mäklare sitt arvode och vi slipper dröjsmålet och en jobbig budgivning.'
Bud på huset har vi lämnat redan igår när vi kom hem.

Faktiskt lite mer än vad jag skulle vilja ge. Men vi vill att säljaren också ska vara nöjd. Vi får se vad hon säger. Vi har några andra hus på g Om hon inte tycker att det är tillräckligt, för mer ger vi inte.

Har varit på en trevlig ridtur igen. En väninna skulle visa några ridvägar hon brukar använda. Efter båda vägarna blev hon förvånad över det som hänt där. Efter ena vägen lyckades jag no (tyvärr) smitta över min björnfrossa. efter den andra vägen blev hon (och jag) verkligen överraskade av en "soptipp" mitt ute i den fina skogen. Tror inte det ska ligga någon soptipp där. Byggavfall såg det ut som. Det känns lite läskigt om det ska börja dyka upp sånt i våra fina fina tornedalska skogar.
Hade tyvärr inte med någon kamera denna gång. Man vet aldrig...nästa gång kanske jag dokumenterar ordentligt och skickar till tidningen.

Imorgon hoppas jag att jag har något bra att skriva om.

Idag vill jag påminna om att tänka på allt bra man faktiskt har. Även om man ibland har väldigt svårt för att komma ihåg det. Jag är iaf omgiven av en härligt värld med massor av underbara människor. Självklart kommer jag inte alltid ihåg det. Men när jag gör det så är jag tacksam. Jag har världens bästa far och mor. Som alltid sätter oss, barn och barnbarn först. ALLTID! Jag har även världens bästa syster. Vänner är jag också lyckligt lottad med. Bara dom bästa har gjort plats för mig och min familj.

Kram, imorgon börjar en ny vecka/ M
Kommentar:
2010-04-25 @ 22:34:52
#1: Malin

Jag ser fram emot morgondagens besked o håller mina tummar.



Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: