mariajr

2009-10-28
19:54:32

Tyst onsdag!

Tur att det var onsdag idag. Onsdag den i särklass lugnaste dagen i affären. Det blev bara L och jag i butiken. B och M lediga. Den ena långt bort och den andra svårt att komma utan att i så fall ta barnen med till butiken (kanske inte alltid helt lysande). E sjukanmälde sig för att hon hade hög feber. Men jag måste säga att det gått fin fint. Tyvärr egentligen för då betyder det att vi har haft det mycket lugnare än vi skulle ha velat.
Älsklingen hade gjort en jättegod middag igen. Potatisklyftor med timjan, helstekt fläskfilé och mögelostsås till. Grönsallad givetvis och ett glas rött till.
Nu har jag suttit här nere igen i affären och gjort beställningar till fredag.

A (en ung tjej från byn) har varit och lånat Lomina på en ridtur. Tänk om man hade tid att själv ta sig ut på en ridtur i dagsljus. Det känns som om hästarna kommer att få ta det alldeles för lugnt den här mörka tiden. Jag är för feg för att ge mig ut i mörkret.

Nä nu känner jag att man bara rabblar om ingenting intressant. Bäst att göra kväll här nere i butiken och dra sig hem. En av veckans höjdpunkter att ikväll, "Tru Blood".

Kram

Kommentar:
2009-10-28 @ 21:06:20
#1: Malin

Låter som en harmonisk dag! Måste väl vara skönt med såna ibland?



Tru Blood?? Njaee min höjdpunkt i tvsoffan idag var Bonde söker fru!!



Kul att ni var förbi igår, alltid kul att träffas känns bara som om man aldrig hinner prata om allt man vill!!!



KRam

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: